Home Sweet Home!

Ja då befinner man sig på hemmaplan igen! :)

Hade sista dagen på praktiken igår och tog bussen hem direkt efter jag hade slutat! Dessa 10 veckor gick ju förjävla fort och det känns både och med det...! Man har ju fått uppleva en del genom veckorna på hotellet! Lite spänning hare allt vare! Brand, skottlossning, strömavbrott, flera anledning för polisen att komma (säpo) osv, tjuvar m.m! Men värst av allt var fan strömavbrottet hahah minne för livet!

I måndags hade vi en tjuvis hos oss på morgonen. Jag var själv ute i receptionen och de från frukosten ringde ner och bad mig stoppa han som var på väg ut från hotellet med en stor väska som han bar på. Första jag tänkte på var ska jag göra det? hur fan ska jag klara av det hahah. Skrek på Fredrik och han fick stoppa honom. Smarta killen där med väskan kom med dumma bortförklaringar att han hade inte tid han skulle till läkaren klockan 2? Mmm och då var klockan mellan 8-9 på morgonen så vad gjorde han här när han inte ens bodde här. Han hade snott massa grejer från ena konferenslokalen men hade dumpat sakerna på vägen ner någonstans. En massa personal kom och de kollade i väskan och han hade bara massa verktyg kofot och knippsar sak osv. Sånt som man inte normalt brukar gå runt på att bära på. Så vi ringde polisen och de kom men då hade den snubben redan gått sen om de fick tag på han eller inte vet jag ej...men men som sagt...

Trivdes som sagt väldigt bra där med alla människor som jobbar!. Jag hade köpt blommor som jag gav till alla i receptionen glada blev dom :). De ordnade avskeds fika och alla sa vad dom tyckte om min tid där och det var positivt och massa roliga saker man fick höra från alla :):). Fick 4 st bio biljetter av dom också, det var snällt! :). Sedan blev det en massa kramkalas och sen var det dags för bye bye!.

Alla hoppades på att jag skulle komma tillbaka i sommar och troligtvis blire ju så också eller ja det blir ju så men återstår och se hur mycket jobb det blir! Så detta var inte adjö inte nej nej. Som Håkan sa skit i att ta examen du kan jobba kvar här hela veckan ut istället haha han är rolig han!

Kom hem 12 inatt så morsan hämtade upp mig på resecentrum. Just nu känns det gött att vara hemma igen :). Lite ovant att vara själv nu helt plötsligt hah!.

Har bara hålle på att packa upp alla saker idag och massa andra små saker som gatt göras. Nu ska jag snart bege mig ner till stan och ta bussen ut till domsjö för att toppa håret och lägga i flera blonda slingor ooohhh love it!
Efter det blir det en tur till mormor för att äta middag :). Ska bli kul vi ses ju inte så ofta! Sen ska man hem och gå över te morsan ett tag och efter det hem och packa igen inför imorgon! Ja herregud har mycket att göra nu dom kommande veckorna! Ingen lugn och ro här inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0