Borta bra men hemma bäst!

Ja kanske man ska ta och skriva några rader nu igen då när man har kommit sig hem! :)

Resan hem gick bra, men lång hah!. Sov 40 minuter under torsdags natten, vilket inte var mycket la mig vid 2 tiden och klev upp kvart i 3 igen puuh!. Vid 4 drog bilen mot Tallinn och den biten kan jag säga att jag sov, eller jag sov väl så fort jag satte mig i en bil haha. Då åkte vi Viking Line från Tallinn till Helsingfors tog ca 2,5 timme. Framme där så tog vi bilen till hm ja vad hon nu hette en som Elina och dom kände iaf. Fick fika och grejer var där 1 timme eller så, dom lämnade av Platå osv!.

Det bar av mot Åbo. Efter en tids letande efter en parkering inne i stan hittade vi en tillslut!. Så satte vi oss på någon pub och tog oss en öl och kollade på hockey några finska lag spelade så klart vad annars hhaha.

Vid 9 tiden på kvällen steg vi på andra båten som också var Viking Line. Vi tog oss en tur runt hela båten och sedan satte vi oss ner och tog oss ett vin glas och åt Tapas mumms! :). Sen var det bara raka spåret till sängen så trötta vi alla var. Somnade på 1 sek.

Halv 7 var vi framme i Stockholm. Så skjutsade dom mig till City terminalen så gick jag och Elina och tog oss en  frukost tillsammans och pratade om hur min tid hade varit, de bra sakerna och det som måste förbättras :). Denna tid har varit mycket lärorik för min del måsta jag säga. Upplevt,sett många nya saker, lärt mig osv. Bara att åka iväg själv och bo själv i ett annat land i 2,5 månad var stort för mig!.

Kvart över 9 gick bussen mot Övik. Mycket folk var det och jag hade ju sån jäkla tung resväska 25 kilo haha. Lite roligt var det att buss chauffören inte kunde lyfta upp min väska, så jag fick klättra in där alla väskor var och dra upp väskan och hon fick putta på där bak hahaha inte pinsamt nej då ;).

Jag ville ju som sagt komma hem så fort som möjligt eftersom att jag hade det stressigt och så klart ska bussen vara försenad!!!. Första gången jag åker med den bussen då den är 1 timmes försenad. Toan på bussen funkade inte så jag tror vi stannade nästan vid varenda statoil vi körde förbi, sen fick  vi slut på bränsle och gatt stanna och tanka. Kan lova många negativa ord kom från folk under den resan hahah. Vi skulle vara framme 16:55 kom fram 17:50.

Väl framme och dom skulle lyfta ner min resväska fick jag kommentaren men lilla gumman vad har du i väskan egentligen hahah xD. Grannen stod och väntade på mig på busstationen så vi körde fort fort hem och jag av med kläderna på med nya, nytt smink på, fixa frillan på 15 minuter och fort ner till arenan och jag han ju faktiskt ner innan klockan var 18:30 tyckte jag var himlans bra gjort ;). Som grannen sa Jag har aldrig varit med om att det har gått så hära fort för dig någon gång, annars brukar man räkna med minst 2 timmar. Måste vara för att det är hockey haha! Självklart ;).  Rusade in i restaurangen och matchen började precis när jag kom fram man har väl flyt så säg!. Mat han jag faktiskt också få tur de!.

En fullsatt arena var det (7600) så ööösss!. Och Modo vann mot Skellefteå med 3-1 perfekt! ;). Efter matchen satt vi kvar ett tag sedan gick vi ner på hockey puben, mycket folk!. Tog oss några öl och sedan drog vi oss hemåt. Där det blev prat, massa goda ostar och kex :). På slutet blev jag så trött så jag satt mest och halv sov vid köksbordet haha.

Drog mig hemåt vid 2 tiden och då vare bara raka spåret till sängen och somna på en gång.


Idag har jag mest varit hos morsan, varit och handlat hem mat till läggan och hämtade ut mina kläder jag beställde innan jag åkte iväg sist. Så nu har jag provat och tänkt. Allt passade inte fel storlekar och vissa vara bara neeej inte jag. Så en del skickas tillbaka. En sak jag beställde var en skit snygg kavaj så va den förliten :(. Men nu har jag beställt en ny och hoppas den passar sååå nice!.

Ikväll har jag städat lite här haha rev ju ut hela resväskan överallt igår när jag hade så bråttomt!.

Skolan börjar på tisdag, så imorgon är man ledig. Eller ah inte ledig har massa plugg som ska vara klart till på tisdag. Men morgon dagen börjas med en tur till tandläkaren gud va roligt!.

Men det är skönt att vara hemma igen må jag säga, borta bra men hemma bäst absolut! :D

Viking Line!

Åbo!

Åbo!

Åbo!

Puben!

Puben!

Puben!

På båten!

På båten!

På båten!

På båten!

Jurki och Elina tog sig en dans ;)

:)

På båten!

På båten!

Lite mer dans haha!

:D

:)

Göttans!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0