Estland 2011!

Ja då var det 1 vecka sedan vi kom tillbaka från Estland och inte har jag skrivit något om det ännu. Har inte haft orken hände så mycket roliga saker där som alltid haha men försöka sammanfatta något iaf. Låter bilderna som kommer senare tala för sig själva! ;)

Torsdag morgon åkte tidigt med bussen mot Stockholm. Party på bussen var det som alltid så klart :). 17 st var vi som sagt som åkte så det var en del!.

Kom på båten bytte om och sedan blev det att käka buffé gött som alltid :). Efter det gick vi vidare runt båten och drack drinkar osv lite här och var. Jag fick min första allergichock i hela mitt liv!. Fyfan va jag såg ut tur det gick över senare på kvällen iaf! Va det nu var jag reagerade på de vete tusan!. Men men senare mot natten hamnade vi på något ställe där det blev en massa massa dans! Bl.a Erik Grönwall kom fram och pratade med en haha blev rätt paff om man säger så? varför pratar du med mig? haha neh men trevlig prick sörre på och vi dansade med hans polare osv kul kul :). Inte varje dag sådant händer!!
Någon gång under natten gick jag, Lennart, Dicken och Fredrik och köpte pyttipanna mitt i allt haha har för mig att jag inte åt så mycket utan höll på dö av skratt istället! Vi fick oss en okänd manligt besök i våran hytt men det är en annan historia hahah!

Fredagen bakis svar JA!. Missade frukost buffén som jag alltid gör på båten så dära dagen efter ingen direkt matlust nej tack!. Tog mig en dusch återställare och sen var man på G igen som sagt. Klev av båten och vi tog oss en bulle (taxi) till hotellet för att lämna av oss alla väskor och sedan vidare in mot gamla stan. Var himlans varmt när vi var där som det alltid är. Vi har alltid haft bra med väder varje gång :). Gick runt på en massa små marknader här och var och satte oss på gamla Olde Hansa som vanligt tog oss en kall :).

På kvällen gick vi alla ut och åt tillsammans. Vi hamnade på något ställe vad det nu hette vet jag inte men det var förjävla coolt iaf!. Vi gick ner i någon källar sak och på vägen ner var det som att man gick in i ett pirateskepp. Tittade man ut genom fönstrena så såg man havs vågor, tittade man på sidan eller på taket fanns det hajar som simmade runt, skelett överallt, spindelnät, personalen klädda som pirater, stolarna, bordet, maten osv allt! Det var en upplevelse och god mat var det :). Diggade toan när man fick öppna som en stor port dörr och där inne hade dom byggt så toan var i en kista och när man satt där och tittade framåt var det en stor dörr som en fängelsedörr och på den en liten tv ruta där en gubbe sprang och tittade fram lite nu och då och skrek olika saker hahaha. Taket hade en massa piggar så det såg ut som att taket skulle komma längre och längre ner hela tiden. Aja det var iaf häftigt!

Efter käket gick vi på någon ute servering och tog oss lite mer dricka :). Satt kvar där ett tag tills vissa drog hem och la sig och andra gick vidare på krogar. Tillslut blev jag och Anders ensam där vid bordet så vi bestämde oss för att leta reda på vart Magnus, Dicken och Fredrik hade tagit vägen!. Lättare sagt än gjort det. Gick ej att ringa och det fanns som en del pubbar, krogar osv där efter vägen. Ja det var bara till att börja gå igenom dom haha. Så nu har jag då varit på de flesta krogar längst gamla stan kan jag ju säga. Bl.a så blev jag och Anders tagen in på ett " förbjudet " ställe hahah....hittade ett trevligt visit kort i min jacka dagen efter!. Blev inte så lång varit på det ställe. Iaf tillslut hittade vi åt Magnus och vi gick på någon karaoke bar där ett gäng Japaner hade väldigt roligt fyfan skav såre i öra haha!. Gick vidare och vi hamnade på något väldigt bra ställe förjävla mycket folk! Dit ska jag lätt igen! Men men kom hem där på morgonkvisten någon gång!

Lördagen försov mig missade frukosten på hotellet också haha lyckat! Var inte alls bakis faktiskt dusch och återställare var det som gällde även denna dag! Ute i värmen och några av oss åkte en sån dära hop on hop off buss va dom nu heter. Samma som vi åkte sist vi var där men några av oss i gänget hade aldrig varit i Estland förut så vi följde med på den turen igen! :). Gick runt lite här och var och sedan drog vi och köpte hem alkoholen som sku med till Sweden och sedan tillbaka på båten!. Fixade oss och sedan upp på däck där vi drack och lyssnade på någon som spelade!. Blev lite middag efter det och sen gick vi och såg på en massa uppträdanden som alltid brukar vara!. En del gick och la sig och vissa blev kvar. Jag blev kvar länge vad annars? festade på vidare med Fredrik, Dicken, Magnus osv. Träffade på en trevlig tjej vid namn Jessica som hänkade på oss resten av natten. Vi hamnade på nå dans ställe där vi skakade lite rumpa haha. Oh jesus fick träffa min blivande man denna kväll också jaja man kan ju få drömma iaf, trevlig och snygg som F*N!!! Kom tillbaka till hyttan vid 5-6 tiden på morgonen där nån gång?. Vaknade av att jag satt upp i sängen och vet faktiskt inte om jag hade sovit eller inte när jag klev upp. Var fortfarande rätt yr i huvudet denna morgon haha....

Kom tillbaka till Sverige och sedan bussen hem. Okej kanske inte blev sån liten sammanfattning direkt men wtf enjoy!!!

Kunde ju ha kört med min fina sammanfattning jag körde på fb: Ryssland, Tyskland, Lettland, Estland, Pirater, Sol, krogrunda, första allergichock, Dans med Erik Grönwall, Öl och åter öl! I Will Be Back!

Bilder lägger jag in eftersom till veckan.

Imorgon åker jag tillbaka till Stockholm och börjar jobba på onsdag!. Spännande värre!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0