En shopping runda! :)

Dagen började med jobb och sedan har vi gått runt på stan och lite här och var från 1 idag till runt 8 ikväll!. Så några timmar blev det!.

Började med att vi tänkte besöka University of Tartu history museum. Vi visste inte exakt vart det låg så vi hade med oss en karta haha och där snurrade vi på bra länge innan vi kom rätt. När vi visste vart vi skulle och vi tog oss dit men vart var dörren in? hahaha upp och ner gick vi överallt och såklart hade vi varit på rätt plats från första början!!!!. Nåja vi gick iaf runt där en stund sedan vidare mot stan.

Gick och åt på ett ställe blev pasta med skinka för min del. Ganska gött!. Sedan vandrade vi runt i galleriorna ett antal timmar. Rea var det på vissa ställen så det var ju bra :). Jag kom iallafall hem med en lång svart stickad tröja, en lång ljus lila tröja och ett par gråa leggings! ;). Nöjd nöjd!.

Spanade även in lite julklappar så nu vet jag iallafall ca 4 grejer jag måste köpa :D. Snön är borta nu igen, har regnat hela dagen tror jag, så nu är det bara lerigt här utanför igen urrsshhh!!!.

Bokade biljetterna på ybuss både hem och tillbaka nu nattbuss båda turerna!. Lång lååånnnggg väääggg!. Men nu är allt klart och betalt iaf! =)

Igår kväll blev jag livrädd. Skrev tidigare att vi misstänkte att vi hade en råtta eller flera råtter här inne. Igår fick jag då det bekräftat då en helt plötsligt sprang förbi mig på golvet igår kväll och in bakom diskbänken i köket. Liten var den då inte heller!!!. URRSSSHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!. Så ja fort som bara den sprang jag in till vårat sovrum och där stängde jag in mig hahahahha. Hade också en lampa tänd nästan där råttan hade gömt sig så det gick ju fort att släcka den lampan kan jag ju säga....!

Hoppas och vill inte se den igen tack!. Vi har hört dom på kvällarna lite nu och då då dom gnäger inne i skåparna osv. Men så länge dom håller sig borta från mig och inte visar sig så är det lugnt hahahaa!. Får väl se vad det blir av detta. Bara ingen kommer in i min säng!!!!!!!! ;O. Men vi har ju inte hört dom i vårat sovrum än så länge så det borde vara lugnt!!!.

Katedralen!

Kristjan Jaak Peterson!

Villem Reiman!

Karl Ernst Von Baer!

University Of Tartu History Museum!

Tog oss en fika här =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0