Moka!

Idag har vi jobbat på här hemma från 9 - 18. Så vi fick en del gjort!. Har en del uppgifter nu och vi jobbar och jobbar många timmar per dag ändå känns det som att vi inte kommer någonstanns haha. Men aja bakåt kan vi ju inte gå iaf:P.

Nu är nästan två av paketen klara skönt skönt :). Imorgon ska vi försöka bli helt klara!. Elina drar till Tallinn imorgon till på onsdag så då har vi tid på oss att bli klara!. Så ska vi även försöka få klart dom andra uppgifterna också!

Imorse snöade det! xD. Men nu är all snö borta igen!. Invigde ändå mina vita stövlar idag! xD

Vi funderade om vi har fått en mus i köket eller något liknande. Typ livrädd hahah! Iaf jag!.

Ikväll drog jag och Jenny ner på stan en tur :). Gick ut och åt på en restaurang som heter Moka. Blev någon soppa för oss båda en grön sådan för min del. Man förstod inte så mycket av menyn men jag försökte ta någon utan svamp i eftersom att jag inte äter det och vad får jag största svampen ever tror jag hahaha. Men soppan var väldigt god och svampen lämnade jag då kvar! ;P. Vi drog till med efterrätt också mmm mumms! =). En estländare började prata med oss på svenska som hade läst svenska i ca 1 år nu, så fick öva sig lite ikväll haha!

Efter vi var mätta i magen gick vi runt och kollade in galleriorna i stan öppet tiderna och så dära!. Imorgon efter vi har jobbat klart tänkte vi dra ner på en liten shopping tur ohh yes!. Det är ju  fruktansvärt billigt för oss här nere så ojoj. Perfekt för ekonomin!. Ingenting kostar! I like it! ;D.

Moka är en rätt " dyr " restaurang och det vi betalade för all mat där är som en lunch i Sverige om ens det!. En vanlig Öl kostar mellan 25-35 eek = 15-21 Svenska kronor inte illllaaa alls!!!!.
Inte bara maten som är billig utan alla grejer också så jag hoppas man får fynda lite imorgon nudå ;D

Vi funderar på om vi ska dra in till Tallinn till helgen!. Är någon julmarknad där då! :). Snart så börjar den stora stora markande den 20 Nov!!!. Den ska vi så klart checka in! Men få se om vi kan fara på den som är nu till helgen beror på hur mycket vi har att göra helt enkelt!



 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0