En virrig dag!

Inatt var den skönaste natten hittills sov som en guuuuuuuudd!. Var verkligen jobbigt att gå upp imorse. Drömde om att jag var på Island med Jenny. ( Jenny har varit där några gånger förut ). Så hon ville visa mig runt där. Hon känner någon familj där och hon var guide och var ute och guidade med någon grupp. Så vi skulle leta reda på dom. Stötte på en massa vildhästar som jag absolut inte fick röra för Jenny, hon blev jätte arg då hahah!. Vaknade precis då vi hade hittat åt personen vi letade efter. Väldigt intressant så dära!.

För några dagar sedan drömde jag att jag körde lastbil på en brygga haha!. Så det kan gå!

Imorse gick vi ut vid 10 tiden. Skulle iväg och träffa en som hette Henry som vi bokade möte med igår!. Kartan hade vi med oss tur var väl det, eller i och för sig den hade vi inte så mycket hjälp av som vi trodde!. haha!. Gick först till en adress vi trodde skulle vara rätt, men det såg så konstigt ut så neeehh det kunde inte vara den haha. Vidare till ett annat ställe som vi trodde men naaahh inte det heller så vi fortsatte och gick och neh 3 stället såg också fel ut, gick tillbaka frågade en snubbe fick svar på våran fråga!. Platsen vi skulle till låg på STORA TORGET som tar ca 10 - 15 min för oss att gå till hemifrån!. Här hade vi snurrat runt i över 2 timmar i flera minus grader helt i onödan på en massa onödiga platser. Hahahha så det kan gå!. Väl där vi skulle hittade vi inte åt mannen vi skulle träffa så vi gick och tog oss lunch vrål hungriga som vi hade blivit. Efter det frågade vi en tjej där som jobbade vid den stora båten ( har visat bild på den ) och hon kände denna man. Nog för att jag har hört att Estländare är väldigt dåliga på att hålla TIDEN men 5 timmar för sent är väl lite vääääääääääälllll sent?eller? hahaha. Vi hade bestämt att ses efter klockan 10 och någon gång under dagen där, så därför gick vi hemifrån vid 10 tiden. Då denna tjej ringde han vid 2 tiden låg han hemma och sov? Så det var bara att vänta 1 timme till seeeeeeeen blev mötet av ;). Så det gjorde kanske inte så mycket att vi virrade bort oss osv^^. Men glada människor som vi är gick vi ju iaf runt och sjöng julskinkan har rymt hela dagen hahahaha!
Mötet hade vi inne i den stora båten, mysigt värre där inne!. Det gick bra så nu är vi lite klokare iaf.

Kom hem vid 5 tiden och efter det har vi bara suttit och jobbat på med det sista och druckit glögg ;)!. Imorgon far Jenny så vi har försökt göra bort det absolut sista nu!. Nu kan vi andas lite granna iaf jag som blir själv här nu ett par veckor! xD.

Ikväll kom också Elina hem så vi har nyss kommit från ett " möte ". Pratade på en massa om allt möjligt hur denna tid har varit än så länge, hur det har gått för oss osv osv. Imorgon börjar jag 09:10. Då ska jag vara utanför ett hotell som heter Pallas tar ca 10 min att gå härifrån. Ska möta Elina där utanför och hennes grupp som hon ska guida på finska och engelska tror jag att det var!. Så jag ska få följa med på den turen skoj skoj :). Får se hur mycket jag förstår!.

Imorgon gett jag också dra på affären kylskåpet börjar eka här!. Sedan måste jag tvätta och städa nu då det blir lite mindre grejer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0