Home Sweet Home!

Ja då sitter man här hemma i sin lägenhet igen då. Kallt som tusan ute -20 grader!. Lite väl kallt för min smak haha!.

Iaf resan hem gick bra men drryyggg!. Först 2,5 timme på buss till Tallinn, vänta där i 1,5 timma, flyga till Sverige tog 1 timme, vänta på Arlanda i 3 timmar, åka buss i 6 timmar och sen ett x antal timmar senare klockan 05 på morgonen var jag framme! ;). Sov till och från på bussen norrut så det gick faktiskt rätt fort ändå. Men har inte sovit något sen jag kom hem så jag är lagomt trött just nu!.

Gick ju bra att vingla runt där på Arlanda innan man hittade vart man skulle och allt va det är haha. Men hem tog jag ju mig iaf huvudsaken det!. Höll på frysa ihjäl när man väntade på bussen huvvaligen och då den väl Ybussen kommer så neh stannar den inte i Övik men i Bjästa stanna den? långt ifrån eller inte.....så fick vänta ca 20 min extra bara för att få åka några km till!.

Morsan hämtade upp mig på busstationen åkte hem till henne. Käkade och jag hade världens huvudvärk på bussen så det var lite jobbigt. Men den gick över efter en alvedon som tur var :). Visa morsan allt jag hade köpt av det jag kunde ta med mig och slog in några julklappar!. Sedan bar det av ner till stan kaalllttt!. Gick förbi banken tur var väl det att morsan kom på att jag skulle växla mina EEK till EUR nu då dom byter valuta 1 Januari och det visste jag också om men varför tar jag då ut mer pengar där innan jag åker till Sverige? Ja den som det visste. Men iaf växlade och det blev ju betydligt mindre värde dom pengarna men nu är det gjort iaf. Behöll lite EEK också kommer ju komma tillbaka några dagar innan dom byter så måste ju ha nåt att leva på....

Åkte tillbaka hem till morsan vi fikade massa julkakor mumms :). Låg i soffan och kollade på Robert Gustavsson haha. Till middag blev det julmat göttans ;) och ikväll drack vi glögg och åt massa pepparkakor :D:D. Nu är jag propp mätt!!!.

Känns inte ens som att jag har varit borta något alls? haha!

Nej nu ska jag lägga mig och sova så jag inte sover så himlans länge imorgon! Snark!

Lite julmys i läggan måste jag ju ändå få ha! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0