Mallorca resan

Då var man hemma i Sverige igen då. Kom hem i söndags förmiddag:). Det har varit en helt underbar vecka grymt kul har vi haft det! ;D

Här kommer lite smått om vad vi gjorde på dagarna av det man kommer på så hära spåntant haha

Söndagen: Kom fram till Mallorca runt 7-8 tiden på kvällen?(om jag minns rätt). Åkte buss till vårat hotell THR Torrenova! :). Grymt fint hotell var det med utsikt mot havet :). Många ungdomar var det, det första vi möttes av då vi klev av bussen var 120 st norrmänn (endas ungdomar) haha!. Så vi hamnde på ett livat hotell vill säga xD. 
Vid 9 tiden bar det av ner till Pachas Pub för en välkomst drink :). Sedan vidare till en restaurang på andra sidan vägen (va den nu hette) Där vi fick välkomst middag mycket god mat var det och väldigt mycket :P. 
Efter den goda middagen bar det av tillbaka till Pachas pub vi fick Vip kort dit så vi fick köpa all alkohol för halva priset under hela veckan nice ;). Sedan under denna kväll fick vi en massa gratis lappar på fria drinkar xD. Så det blev fest såklart denna kväll!. Var två snubbar som uppträdde som var svin coola haha jävla bra humör om något!. Lite ovant att folk står och dricker bira och röker samtidigt som dom sjunger haha. Tyvärr så minns jag inte va dom hette som uppträdde men dom var jävligt bra!. Det blev en massa dans, vi körde " Conga " haha vi bildade ett långt tåg och gick runt inne på puben och sedan vidare ut uppför gatan och sedan tillbaka. Man blev piskad på rumpan av en av dom hahaha och jaaa en massa. Lite kul att det var nästan bara vi svenskar som verkligen levde om och sjöng med så vi syntes bra väl kan jag då lova! ;D Kanon kväll var det verkligen :D.

Måndagen: Började klockan 10 denna dag. Var lite små bakis så klart^^. Dagen började med att vi gick ner till stranden och där väntades en gemensam frukost som var mycket god:). Efter det visade " Kenta " ( En av våra huvud föreläsare ) ett supermarket med bra och billig mat. Så vi alla gick dit och köpte hem mat för hela veckan. Han visade också oss runt lite på Magaluf olika bra ställen att veta om. Vi fick t.ex se där bomben i Mallis hade smällt för inte så länge sedan ursh. Iaf sedan bar det av till Pachas pub igen där vi hade våra lektioner under hela veckan :). Vi hade väl lektioner mellan 10-18 varje dag typ. Men så hade vi siesta mitt på dagarna där. Så denna dag var vi lediga från kl 13-16. Då blev det invigning av stranden för våran del :). Var väl runt 28 grader kanske? som vi hade typ varje dag så skönt!. Så blev en del bad i havet som var varmt! och lite stek:). Sedan vare lektioner igen. 

På kvällen gick vi ut och åt på en Indisk restaurang jag var inte så hungrig så jag beställde endas vitlöksbröd och en öl haha! Det dög för mig ;). Sedan blev det vidare till rummet och drack nå öl som vi hade köpt hem under dagen.

Tisdagen: Började runt halv 10 denna dag med lektioner och siesta så klart som vi tillbringade vid stranden ;). Vi fick våran första läxa som var att vi skulle vara guide. Jag skulle prata om en spansk tennis spelare Rafael Nadal något? haha. Väldigt intressant så dära :P.På kvällen for vi hela klassen ut och åt tillsammans för att fira Malin och Carro som fyllde år :). För min del blev det grillspett haha jisses va jag garvade då jag fick maten :O. Den såg rätt rolig ut haha. Men gött vare!. Så klart blev det en dels drickande här också vi fick en massa gratis snappsar och grejer som man fick typ överallt än vart man gick haha men det skadar ju inte ;). Efter maten gick vi ut till Pachas igen där någon uppträdde. Stannade inte kvar så länge utan gick hem och skrev klart talet inför nästa dag sen så blir man rätt slut på efter att ha haft lektioner hela dagarna ;P.

Onsdagen: Började vid halv 10 tiden igen. Hade lektioner och en guide och en reseledare kom och berättade om deras jobb :). Sedan bar det av ut och vi gick runt på olika ställen i Magaluf där vi då skulle guida och låtsas som att vi var på de platser vi skulle prata om. Som jag med min tennis spelare hittade på att jag stog utanför hans stora stora hus haha. Gick väl rätt bra tycker jag väl:P. Efter det var det siesta så då hade vi redan fixat iordning mat för att ta med ner till (en annan strand) så där tillbringade vi några timmar :). Sedan tillbaka till Pachas igen i några timmar. Fick läxa även denna dag att vi skulle vara reseledare och lära oss att prata i en mick i bussen osv. Så efter lektionen gick vi tillbaka till vårat hotell badade lite i poolen sedan lagade vi middag hemma. Enda dagen vi inte åt ute faktiskt och tog oss någon öl så klart!. Senare under kvällen drog vi ut på en strand promenad så fint då det är alldeles mörkt ute så det var mysigt :). Efter det bar det bara av hem för att skriva sitt tal och sedan sova!.

Torsdagen: Började kl 10. Då hämtade en buss upp oss utanför vårat hotell. För denna dag bar det av till Inca och Alqudia!. Resan tog väl ca 1 timme nå sådant så under den tiden skulle vi ha vårat tal. Jag pratade om Gran Canaria eftesom att jag vet en del om den ön. Så det passade perfa!. Och det gick faktiskt väldigt bra fick mycket beröm efter det talet :). Kändes lite ovant att snacka i en mikrofon men he gick väl säg :P. Första stoppet gjorde vi i Inca på deras stora marknad som dom har varje torsdag :). Blev inget köp för mig där faktiskt...vi hade bara 1,5 timme på oss att gå där. Men det var mycket fina grejer :). Tycker det bara är jobbigt med folk som är så himla på på sånna ställen! Så fort man går fram och kollar på något kommer typ 20 pers och håller på så att man ska köpa något då vill man bara bort iaf jag neh ursh för sådant!. Efter det bar det av till Alqudia (där en av våra huvudföreläsare Helle bor). Där fick vi gå runt hon visade oss en massa olika ställen och det var väldigt fint där :). Sedan fick vi siesta så då gick vi ut och åt sedan bar det av till stranden för lite bad och stek xD. Efter det fick vi besöka SunWing sitta och lyssna på hur dom jobbar som och se deras olika hotell det var roligt :). Efter det bar det av mot Magaluf igen!.

Tog oss någon öl på hotellet där på kvällen och sedan bar det av ner till Pachas igen då xD. Var uppträdande där igen som alla kvällar :P. Denna kväll var det Abba! Men dom sög verkligen haha. Jag själv tyckte att den blonda bruden såg ut som en transvestit :S. haha!. Så vi blev inte kvar där så länge utan jag och några till drog ut på ett annat ställe. Där var det fullt med folk och blev en massa dans :D. Efter ett tag drog vi till ännu ett ställe där var det lite lugnare så där satt man bara och drack och pratade :). Jag försökte faktiskt få dom att spela Noice Makers gick väl som det gick med den saken HAHAHA!. Vi blev bjudna på en massa gratis snappsar även här osv :P. Till sist så hamnade vi på något ställe där vi köpte strips och grejer fylle mat som sagt :p. Sen bar det av tillbaka till hotellet :).


Fredagen
:  Denna dag var vi lediga!. Men om man ville fick vi åka in till huvudstaden Palma och det gjorde jag :). Så runt 10 tiden bar det av med bussen dit!. Började med att vi besökte katedralen som var väldigt fin måste jag säga :). Efter det gick jag och några till ut på stan och shoppade!! :D. Dom hade jävligt snygga kläder överallt :O. Men jag köpte iaf en klänning och ett par skor som jag är väldigt nöjda över :). Jag säger då det det är tur att spanish people har små fötter det passar mig utmärkt haha!. Efter lite shoppandes så försökte vi hitta någonstans att käka men det var så himla dyrt överallt så vi hamnade tillslut på Donken haha!.
Så efter det vare tänkt att vi skulle gå in på ett par affärer till på vägen tillbaka till där bussen till Magaluf skulle gå ifrån. Men vi vilsade bort oss helt där ett tag :S. Vi hade fått en karta över stan tidigare under dagen och då var Donken utsatt på kartan så vi utgick från då vi befann oss på Donken att det var där vi var. Men det stämde verkligen inte alls med vägarna vi gick!. Så märker vi sedan då vi vecklar ut kartan att det fanns två Donken!! Och vi var ju inte på den Donken vi trodde att vi var haha. Så där gick vi runt och hade ingen aning om vart vi skulle. Men efter mycket om och men så kom vi finally fram till bussen tillslut :P haha!. 

På kvällen hade vi avslutnings drink på Pachas tillsammans och avslutning middag på en annan restaurang vid Pachas!. Där blev det en massa drickandes god mat osv. Men jag tyckte ärligt talat mer om maten vi fick på välkomst middagen än denna. Så efter ett par timmar där bar det av till Pachas som vi hade fått ännu flera gratis drinkar till ;). Var tänkt att jag skulle festa till det lite extra denna kväll då det var sista. Men jag fick så fruktansvärt ont i huvet så fy!. Tro det tog nästan 3 timmar för mig att få i mig en halv öl :S då äre illa!.
Var uppträdande denna kväll också av By Cazoline som var kung xD. Även denna kväll var det vi svenskar som levde om mest hahaha. Vi fick en speciell hälsning till oss m.m.

Lördagen: Sista dagen då. Den enda helt lediga dagen som vi hade tänkt att bara ha till bad och sol!. Och så klart ska det vara lite sämre väder då typiskt! Men senare under dagen blev det jävligt varmt så det blev en del stekande ändå, sprang också iväg och köpte lite alkohol för att ta med hem så klart:). Kvällen innan hade jag ju haft huvudvärk och denna dag vaknade man upp med ingen röst hade så jäkla ont i halsen!. Men men. Kl 12 skulle vi ha checkat ut från våra rum och då hade vi 3 rum vi alla 31 st skulle ha tillsammans snacka om trångt det blev haha! Alla som skulle duscha och alla väskor och ja :P. Men det gick ju. Vid 7 tiden kom bussen och hämtade oss och vi åkte ut till flygplatsen. 22:00 gick planet mot Sthlm!. Så vi flög under natten och var framme vid 2 tiden. Klev på bussen mot Övikan och var framme vid 9 på morgonen. Och jag mådde skit blev så tvär förkyld så det finns inte....! Men glad för att jag blev det sista dagen och inte första  ;) Med tanke på att halva klassen är sjuk just nu.

 

Det var väl en liten sammanfattning av allt vi gjort ha. Fullrulle alla dagar och resan har varit grymt kul med en hög underbara människor :). Känns att man har börjat komma närmare allt fler ur klassen och det känns bra :). Vi hade 3 underbara huvudföreläsare Helle,Kenta och Wilhelm som lärde oss grymt mycket under denna vecka :). Guidning, resekunskap,reseledare, resebyråtjänsteman, flygspråk, terminal/flygplats, resproduktion, paketreselagen m.m massvis! Nu känner man verkligen att man har valt rätt att gå denna utbildning för allt är så himla intressant och jag känner på mig att dessa 2 år kommer bli jävligt bra år! :D:D 

(Bilder kommer upp ikväll ;D)

TURAK13!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0