Tallinn resan!

Ja kanske man borde ta och skriva om Tallinn resan nu då xD. Kom hem den 3:Maj så dags att babbel på ^^

Dag1
Runt 7 på morgonen bar det av från Sollefteå till Sundsvall med en mini buss vi hade hyrt höhö ;). Runt 9 tiden kom bussen vi alla skulle åka med och det var rätt många fyllde hela bussen!. Vi var ju rätt många bara vi höhö! Och fler blev vi då vi kom till Stockholm!
I bussen sprätte vi första ölen och allt va det nu var vi drack och käkade en massa götta =D. Stannade i Tönnebro för att käka gjorde vi också annars var det raka vägen ner till Stockholm ;). Vid 5 tiden var vi framme där och då var det bara till att kliva på båten som gick vid 6 =). Efter vi hade gått runt på båten ett tag gick vi och åt Buffe mumms!. Sedan bar det av till hytten för att duscha och fixa sig inför fest!!!. Många olika pubbar hade dom så det fanns ett antal att utforska =D. Kommer inte ihåg hur många vi var på men det var en del!. Fick se en massa uppträdanden och vi dansade och drack och hade oss xD. Mycket folk var det på båten då alla hyttar var uppbokade så det var jäla nice =D. Mest finnar tror ja :P.
Senare mot 12 tiden på natten drog några av oss till ett ställe som hette Ibiza. ( We are going to Ibiza ). Där var det unga folket och partade så där blev det mycket dans för min och Jessicas del även för Lennart och dom andra också haha ;).
Denna kväll då jag och Jessie gick ut på däck kom en ryss fram till oss och började snacka engelska ah bra tänkte vi han kan ju engelska iaf men helt plötligt vände han om och kunde inget alls engelska och stog där och snackade ryska med oss och där stog vi som nå fråge tecken haha!. Ah vi stog där ett tag och Jessica försökte förklara att vi inte förstog vad han sa annars skrattade vi bara åt han sen gick v i typ därifrån bara =P.
Festen höll på till runt 3-4 tiden på natten sen gick vi och la oss. Skulle ju gå av båten dagen efter och utforska staden!

Dag2
Vi klev upp runt 7 tiden så det blev ca 3 timmar sömn fyfan :P. Var inte allt för bakis iaf just då!. Gick och käkade go frukost som det fanns hur mycket som helst att välja! Klockan 10 var båten framme i Tallinn och vi gick av :). Det första vi hittade var en rätt så stor affär med en massa olika grejer i där hittade jag en jätte snygg jacka som jag bara gatt köpa!!! =D. Sen hittade jag brills där också äntligen!. Morsan hittade en väska hon köpte även Jessica också :):) Så grymt snygga kläder dom hade!!. Efter ett tag inne på den affären gick vi vidare in till gamla stan och där var det jättefint :). Gick runt i olika affärer och jag hittade ett par skor som jag köpte göörr snygga!.
Efter ett tags gående på stan stannade vi på ett ställe (vad det nu hette) och tog oss en öl. Jätte mysigt ställe var det och jättefint :). Sen bar det av vidare. Var en massa folk som gjorde en massa grejer efter gaterna, spelade musik,breakdance,höll på svinga nå saker haha vad det nu kallas^^, lie männen såg vi m.m
Efter ett tag blev vi hungriga och gick och käkade mat på en restaurang som var typ nere i en källare sallad och öl blev det för min del ;). Efter maten började vi gå neråt mot båten igen vi gick in på systemet och köpe en massa dricka så klart sedan bar det av till båten som avgick klockan 6 på kvällen igen. En sak jag funderade mycket på då vi gick på stan var då man skulle gå över vägarna hur det blev en grön gubbe som och man kunde gå över?. För den liksom blev det bara då den kände för det haha!
Iaf Då vi kom på båten då förnst kom min baksmälla huvvaligen och trött som fan var man!. Så jag,Jessica och morsan la oss och sov i ca 1 timme och då trodde jag min förbannad huvudvärk skulle gå över men nej då så klart inte. Vi klev upp igen ändå och gick och käkade Buffe =). Kan inte påstå att jag åt mycket av det just då hehe :P. Efter det gick jag och Jessica in till våran hytt och tog oss en dusch och efter duschandes gick huvudvärken över på en gång! Skönt!. Ja då vare bara att sprätt en öl igen haha. Klädde upp oss gjorde vi sen bar det av till olika pubbar ännu en gång med allt folk =D. Såg på en massa uppträdanden här också och en massa dans!. Någon äckel snubbe kom fram till jag och Jessica denna kväll iaf huvva!. Men men hamnade på en karaoke bar, något ställe där dom spelade piano, och en massa andra ställen och så klart så slutade vi med Ibiza ;). Dans som bara den blev det xD. Här var vi vaken ända till runt 4 på natten innan vi gick och la oss drog vi iväg på nå ställe och käkade baguetter!.

Dag3
Upp tidigt igen även här ca 3-4 timmar sömn denna natt haha. Sleten var ordet!. Käkade frukost och runt 10 på morgonen tror jag det var var båten framme i Sverige igen. Det gillades inte kan jag ju säga :P. Sen när vi väl alla hade komme ut ur båten tog ju som en tid.....så gick vi till bussen och det bar av mot Sundsvall. Stannade i Tönnebro och käkade denna gång också. I Sundsvall hämtade mini bussen oss igen och det bara av till Sollefteå och sedan vidare hem till Övikan. Var inte hemma förnst vid 9 på kvällen. Sen vare bara till att packa upp och slänga sig i sängen på en gång för att orka kliva upp och jobba dagen efter!

Så nu har jag babbla upp lite om resan och det var gryyyymmmtt kul kan jag ju säga! Man kan väl säga att det blev festandes från 9 på fredags morgon till natten på lördag ;)
Dit ska man då igen!. Säger då bara det folket dra dit ni kommer inte bli besvikna ;D;D

Bilder får jag lägga upp senare tror detta inlägg blev nog så långt som det är höhö.

Kommentarer
Postat av: Em

Ska du titta på ESC i kväll?

Kram,Em

2009-05-16 @ 17:45:21
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Em

sv: Japp, eller ja jag hade det på i bakgrunden medan jag satt vid datorn.

Tyckte du rätt låt vann?

kram ,Em

2009-05-17 @ 12:56:47
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Em

sv: Jag är glad för Norges skull, kul att dom får vinna och att de vinner så stort.

Kram, Em

2009-05-17 @ 14:47:57
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Em

sv: Ja precis.



Grym bakgrund du har btw!

Kram, Em

2009-05-17 @ 15:29:00
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Em

sv: Det va så lite!

2009-05-17 @ 16:04:42
URL: http://madebyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0